BUG fixing Effort EN/GER

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    Dear players,

    please read >> here <<.

    Thank you for being a part of this!

    • BUG fixing Effort EN/GER

      English Section

      Dear Players,

      Recently a lot of your Feedback contained the wish to fix known Bugs/Issues in the game. A lot of you have suggested that we should prioritize it over creating new content.

      Some of you have reached out to me asking if something like this would be possible. Today I want to commit to that wish and work out a List that contains all Bugs/Issues that you know.

      In order for this Idea to work I need to rely on your Expertise and your Feedback.

      I will link two Threads below (EN/GER). Please visit those, according to your Language and provide me with the Bugs/Issues you’re familiar with. I will read through your Comments, collect it and provide my Superior (Firelli) with a List of all your Feedback. He will double check the Bugs with his Back log and forward the List to Webzen.

      Please be aware that this effort by me is no Guarantee for fixed Bugs, since I can’t promise anything personally.
      Please also be aware that fixing Buffs won’t happen in 1 or 2 weeks. This Process will take it’s time.

      You can find the English Thread here


      Q&A:


      Display Spoiler

      Q: What Bugs/Issues can i report?
      A: Everything, from things like "Item doubling", "wrong or missing Text" to "non aggressive monsters", "not working Boss Mechanics" etc.


      Q: Can I report technical Bugs here?
      A: Please don't. If you have steps to reproduce technical Issues please provide @Firelli or @Comkra directly with those.


      Q: What do you need to know?
      A: Most important to us is a "how to" which should contain steps for Reproduction, Location and which Items are involved.



      You want to have a Discussion? Please do this here, your Questions will be answered there too. Please do not post Questions in the Feedback Thread.

      Go to -> Feedback Bug Report
      Go to -> Bug fixing Discussion EN

      Greetings
      meh

      _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

      German Section

      Liebe Spieler,

      seit geraumer Zeit wird sich ein groß angesetztes „fixen von Bugs“ gewünscht. In jüngster Vergangenheit wurden die Stimmen immer lauter, man solle dies doch einmal in Angriff nehmen und gegenüber der Entwicklung neuen Contents priorisieren. Auch mich erreichten einige dieser Wünsche per privater Nachricht.

      Wir möchten daher eurem Wunsch folgen und in Zusammenarbeit mit euch alt eingesessenen Bugs den Kampf ansagen.

      Doch das geht nicht ohne Eure Hilfe. Auch mir sind Bugs und Probleme bekannt, dennoch bin ich mir sicher, dass dies bei weitem nicht alle sein werden.

      Daher würde ich euch bitten euch bekannte Bugs/Fehler im Spiel in dem von mir unten geteilten Thread mit mir zu teilen. Das Feedback wird von mir gesammelt und in Form einer Liste an Firelli weitergeleitet. Dieser wird die Liste mit dem Back log abgleichen und gegebenenfalls an Webzen weiterleiten.

      Bitte seid euch darüber im Klaren, dass dieses Vorhaben meinerseits keine Garantie auf einen Fix ist. Ich persönlich bin darüber hinaus nicht in der Lage etwas zu versprechen.

      Den deutschen Thread findet ihr hier.

      Q&A:

      Display Spoiler

      Q: Welche Bugs/Fehler kann ich melden?
      A: So ziemlich alles. Fehler mit falschen Texten, verdoppeln von Items, nicht funktionierenden Mechaniken und mehr.

      Q: Kann ich technische Fehler melden? (GG Errors, AMD Probleme)
      A: Bitte nicht. Dieser Thread bezieht sich rein auf ingame Fehler. Sollte dir bekannt sein wie man einen technischen Fehler hervor rufen kann leite dies bitte direkt an @Firelli oder @Comkra weiter, danke.

      Q: Was muss ich beachten?
      A: Am wichtigsten ist uns ein "how to" dieses sollte Schritte zur Reproduktion, Ort sowie die involvierten Items beinhalten.


      Diskussionen zu diesem Thema oder Fragen könnt Ihr hier verfassen. Stellt bitte keine Fragen im Feedback Thread.

      Wechsel zu -> Feedback Bug melden
      Wechsel zu -> Diskussion Bug fixing

      Grüße
      meh
      if you need help with anything, don't hesitate to ask me.

      Alles was ich im Umfang einer Diskussion schreibe, stellt lediglich meine persönliche Meinung dar.
      Solltet ihr Probleme im Spiel haben oder Hilfe benötigen könnt ihr euch jederzeit an mich wenden!

      The post was edited 10 times, last by meh ().